Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки




НазваниеУчебно-практическое пособие для III курса направление подготовки
страница1/12
Дата конвертации10.09.2012
Размер0.8 Mb.
ТипУчебно-практическое пособие
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12




КОРОЛЕВСКИЙ ИНСТИТУТ

УПРАВЛЕНИЯ, ЭКОНОМИКИ И СОЦИОЛОГИИ



СОЦИАЛЬНО-ГУМАНИТАРНЫЙ ФАКУЛЬТЕТ


КАФЕДРА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ


АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК

УЧЕБНО-ПРАКТИЧЕСКОЕ ПОСОБИЕ

ДЛЯ III КУРСА

Направление подготовки: 080100 62 «Экономика»

Профили подготовки: «Бухгалтерский учет»

«Финансы и кредит»

«Экономика предприятий и организаций»

«Экономическая оценка предприятий и недвижимости»


Королев 2012

Демская Н.В. Английский язык. Учебно-практическое пособие для III курса – Королев МО: КИУЭС, 2012, - 81 с.


Рецензент: к.ф.н. Красикова Т.И.


Учебно-практическое пособие предназначено для самостоятельной работы студентов очного и заочного обучения для специальности 080100 62 «Экономика» по всем профилям подготовки.

Учебно-практическое пособие составлено в соответствии с требованиями Государственного образовательного стандарта высшего профессионального образования, утвержденного Министерством образования РФ и на основании учебного плана КИУЭС.



РЕКОМЕНДОВАНО

Учебно-методическим

советом КИУЭС

Протокол № 5

от «28» февраля 2012 г.

Программа рассмотрена и одобрена

на заседании кафедры иностранных языков КИУЭС

Протокол № 4

от «26» декабря 2011 г.



Зав. кафедрой иностранных языков

к.ф.н., профессор Красикова Т.И.







Цель настоящего учебно-практического пособия – предоставить студентам очного и заочного отделений КИУЭС дополнительный материал для чтения на английском языке.

Тексты, вошедшие в сборник, могут использоваться как на занятиях с преподавателем, так и при самостоятельной работе студентов по специальности «Экономика» по всем профилям подготовки. Тексты для чтения, перевода и обсуждения предназначены для студентов 3 курса дневного отделения или сильных студентов 2 курса заочного отделения.

Работая с данными текстами, студенты смогут расширить словарный запас по специальности на английском языке, что может пригодиться будущим специалистам при чтении специальной литературы и для участия в дискуссиях.

Учебно-практическое пособие состоит из 8 глав. Каждая глава состоит из 3 текстов и упражнений к ним. Первый текст может использоваться для изучающего чтения, второй текст – для ознакомительного и третий текст – для письменного перевода.

Кроме лексики в учебно-практическом пособии повторяются основные грамматические правила и даются тесты для проверки грамматических навыков.

Unit 1

Text A

Starting a business

Vocabulary

Accounting methods

Метод бухгалтерской отчетности

Annual General Meeting

Ежегодное собрание акционеров

Anticipated income

Ожидаемая прибыль

Business owner

Владелец бизнеса

Business plan

Бизнес план

Capital expenditure

Капиталовложения

Capital growth

Рост капитала

Cartel

Картель

Cash

Наличность

Company’s assets

Активы (имущество) компании

Cost of goods sold

Стоимость проданных товаров

Dominant firm

Господствующая фирма

Economic of scale

Преимущества крупных экономических объектов

Entrepreneur

Предприниматель

Expansion

Расширение

Financial projections

Финансовый прогноз

Financial statement

Финансовый отчет

Fiscal year

Финансовый год

Fund (v) business

Финансировать бизнес

Get (v) a loan

Получить ссуду

Income

Доход

Investor

Инвестор

Joint-stock company

Акционерная компания

Limited liability company

Компания с ограниченной ответственностью

Line of credit

Кредитная линия

Market concentration

Рыночная концентрация

Mismanagement

Неправильное управление

Monopolistic competition

Монополистическая конкуренция

Monopoly

Монополия

Monopsony

Монополия одного покупателя (монопсония)

Natural monopoly

Естественная монополия

Oligopoly

Олигополия

Operation capital

Оборотный капитал

Outside capital

Внешний (заемный) капитал

Perfect competition

Идеальная конкуренция

Primary sector

Первичный сектор

Return

Доход, поступления

S-corporation (sole-corporation)

Единоличная корпорация

Seasonal trend

Сезонный тренд (сезонная составляющая)

Secondary sector

Вторичный сектор

Shareholder

Акционер

Slump (n)

Резкий экономический спад, снижение спроса

Start-up

Ввод в действие, запуск в производство

Tertiary sector

Третичный сектор

True owner

Действительный владелец

Undertaking

Предприятие

Unincorporated partnership

Единоличное товарищество

Venture capital

Капитал, вложенный в новое предприятие

Venture capitalist

Предприниматель, идущий на риск

I. Read and translate this text:

Money and Time Spent Planning is your First and Wisest Investment!

Every year more new businesses are started than the previous year, and every year more businesses fail… One of the most often asked questions is, “What do I do to start up a business?’ Here are a few steps to take, and things to consider, before opening a business.

The First Phase: Making a Personal Commitment.

Most new businesses fail within two years. There are many reasons for this, but one fact is known about successful businesses. In order for a business to success it must be properly planned from the beginning. Many decisions need to be made before the announcement ‘Open for Business” is broadcast.

Successful businesses almost always start with a comprehensive business plan with special attention to accounting and finance. To be successful, entrepreneurs usually need the help of professionals to complete the large amount of paperwork and planning involved. An investment brochure, professionally made and distributed, is often the only difference between a well-funded project and one that fails, simply because sufficient operating capital was not available. The day of going into your local community bank and getting a loan from them based on ‘a good idea’ are long gone. If an entrepreneur needs to go somewhere other than a bank, good paperwork becomes even more important! Venture capital is money that is risked. Those who risk money to entrepreneurs want to know that every important consideration of a business has been made and documented properly.

Entrepreneurs must plan to have an adequate amount of money to fund their business. Start-ups usually require more cash than anticipated by even the most conservative expectations. A new business requires sufficient capital to endure unexpected hardships. Without sufficient funding to get the business off the ground, to persevere through business slumps, to carry receivables, and meet inventory and staffing needs, a business most certainly will fail.

Phase Two: Deciding the Form of Business Entity

Once one has an unshakable decision to start a business, the next step is to decide what type of business the entrepreneur should form. When setting up a business several choices are available. Many things should be considered when making the choices. Some of the most important considerations are the tax codes and laws governing the degree of personal liability an owner must assume for his business. Foe example a business can be set up as an unincorporated partnership, a proprietorship, or limited liability company (LLC). In all of these companies the tax responsibilities of the company pass through to the owner. A business also can be set up as a corporation, which has its own tax consequences, but limits personal liability of the owner. Additionally an s-corporation may be set up which passes the tax liability through to the owners, but protects them from personal liabilities in other areas.

Many small business owners choose the corporate form of operation because of the protection it affords an owner’s personal assets. LLCs also provide this protection.

Establishing the form of the business is often the first area in which an entrepreneur must seek outside consultation. A person going into business for the first time should consult a qualified business professional and then employ an attorney to finalize the decision and perform the required paperwork and filings.

Phase Three: Deciding on an Accounting Procedural Policy

After the new entrepreneur decides what form of a business entity to establish, he must decide on accounting methods and financial recording methods the company will utilize. This can mean the differences between having a profit and paying it in taxes. It is not how much that a business makes, but how much it keeps that determines the profitability. This decision should not be taken lightly. The long term applications of any choice are that often the IRS (the Internal Revenue Service – the US government department that collects taxes) will not allow a change, or may only allow for a gradual phasing-in of a change. This is particularly true when tax advantages are made available to the business person as a result of the change.

One of the first factors to be decided on is the method or ‘basis’ of accounting.

Choosing the fiscal year is another important decision the owner of a small business must make. As a general rule however, only corporations have flexibility in deciding the fiscal year. Proprietorships, LLCs and most Sub ‘S’ corporations are restricted to calendar year endings. Corporations may use information like seasonal trends, and utility to the owner are considerations.

Phase Four: Begin the Formulations of the Business

Prepare a written business plan. With all the above decisions made, a business plan spelling them out, with financial projections, initial investments, operational cash flow, identified suppliers, customers or market niche, competition analysis, physical plant needs, operational needs expenses, anticipated income, and anticipated problems that may arise with associated solutions, and any other pertinent information should be prepared. Also included in a business plan should be any already identified investment capital sources and avenues, along with budgets. The business person, who thinks he has these things ‘in his head’ and not on paper, often doesn’t have as much of it as he believes. The actual written document must be prepared. Money spent with a professional business plan is the best money a new business person can spend.

Secure the needed capital. Bank loans, investors, lines of credit, and government programs may be used singularly or in combination to fund a business. If sufficient funds can’t be identified as such, then revisions to the business plan, or abandoning the venture is in order. A professional loan broker, who has been provided the pertinent business plan and documents, is a very wise choice. The time spent going ‘door to door’ to find your needed capital can be better spent establishing the commerce of the enterprise. A good broker can develop a plan in which venture capital proceeds will be used to pay him for his efforts, and include that information in the offering brochure. Standard scales for these services can run as high as 5% of the capital raised, with lower percentages on larger funding amounts.

Once the entrepreneur has accomplished these steps, he is ready to begin the activities of his commerce!
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


Похожие:

Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconПрактическое пособие для руководителя Ìîñêâà !
Пособие подготовлено на базе его первого издания в 2002 году по заказу Национального центра подготовки кадров
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconУчебно-практическое пособие для реализации программы массового краткосрочного обучения
Открой своё дело: учеб практ пособие / сост. В. В. Филип- чук, Н. А. Михальченкова, Л. З. Ситдикова, Л. Б. Печерская. Сык
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconПрактическое пособие для работников общеобразовательных учреждений и. С. Сергеев
С 32 Как организовать проектную деятельность учащихся: Практическое пособие для работников общеобразовательных учреждений. — 2-е...
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconКарамов О. Г. Бизнес-планирование: Учебно-практическое пособие

Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconМаксимова В. Ф. Инвестиционный менедж- мент: Учебно-практическое пособие
Сведения об
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconУчебно практическое пособие Москва, 2008 удк 65 ббк 65. 29 Л69
Ваше предприятие
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconУчебно-методическое пособие по курсу «Маркетинг в отраслях и сферах деятельности» содержит краткое описание целей и задач курса, методические указания и практические рекомендации к выполнению контрольной работы и курсового проекта, список рекомендуемой литературы.
Учебно-методическое пособие предназначено для студентов Международного института рынка, обучающихся по специальности 080111. 65 «Маркетинг»,...
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconСтрахование
Дисциплина Страхование: Учебно-практическое пособие для студентов заочной формы обучения специальности 0604 и 0605 с применением...
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconУчебно-практическое пособие издательство «Юрист» г. Москва -2002
Задани Прочитайте весь текст быстро, не пользуясь словарем, и будьте готовы отметить на следующие вопросы
Учебно-практическое пособие для III курса направление подготовки iconМикроэкономика
Учебно-методическое пособие предназначено для студентов гуманитарных факультетов. Материал курса излага- ется доступно и наглядно,...
Разместите кнопку на своём сайте:
Бизнес-планы


База данных защищена авторским правом ©bus.znate.ru 2012
обратиться к администрации
Бизнес-планы
Главная страница